BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, April 7, 2011

AnAk BoNgSu....

as salam...hmmm...dah lama sangat aku dah tak bukak blog aku nie. last skali aku open time aku study diploma jap kt unimap nie. pastu g politeknik shah alam. blaja punya belajar tup2 aku sambung balik degree kt unimap gak. hmmm..nampaknya aku mmg xboleh dipisahkan dari unimap kot... Tapi bila sambung degree kat sini aku rasa macam susah giler la study kt cni. nak2 lecture foreigner. susah btul tuk aku paham kan perkataan yg dikeluarkan dr mulut diorang tu. 1st semester aku kt sini dah buat aku give up. dengan result yang teruk buat aku down giler. aku xtau la mcm mane nak buat. aku ingat kan semester nie lecture foreigner tu xde tp ader gak. hancus harapan aku. tp nak wat mcm mane, nak xnak aku terpaksa gak hadapinya. so, i try my best 4 this semester. aku xnak luka kan lg hati mak aku..hanya aku jer sekarang yang diharap kan oleh mak aku agar dpt jd mcm abg2 dan akak2 aku yang dh berjaya ngan karier masing2. susah gak kan jadi anak bongsu.. Ramai org kata bila jd anak bongsu nie manja la, x reti berdikari la and whatever. tp diorang sebenarnya xtau ape sbnarnya yang berlaku pada sesiapa yang bergelar anak bongsu. anak bongsu nie sbnarnya byk perkara yg diorang kena pikul. seperti diorang kena pastikan diorang pun bleh berjaya mcm adik beradik dyorang yang lain.. kalau diorang x berjaya that means bukan salah didikan parents diorang tp salah diorang. diorang x boleh nak salah kan parents diorang cz adik beradik diorang yang lain suma berjaya. So, no excuses ok. Lg 1, bila anak bongsu nie xdela kata x buat keja. keja rumah ttap buat malahan lebih banyak kot dari yang atas2 tu. yang atas2 msti kata diorang dah selalu buat dulu. so, anak bongsu nie la yg kena buat. nak2 time kenduri kahwin, fuh mmg penat ler. yela time tu masih muda lg, so kena la buat byk keja. yg atas2 byk yg dah da keluarga. so, klu buat byk keja ckit mula la kta anak menangis la, anak nk tido la...hmm...byk alasan. ok la, aku nak minta diri dulu jap. nak p buat mini projek. doakan akunyer projek jd yer...huhu...

0 comments: